Рішення селищної ради "Про затвердження Положення про інспектора з благоустрою Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади"
УКРАЇНА
ДЕЛЯТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Надвірнянського району Івано-Франківської області
Сьоме демократичне скликання
Сьома сесія
РІШЕННЯ
від 17 серпня 2018 р. №299 -7/2018
смт Делятин
Про затвердження Положення про інспектора
з благоустрою Делятинської селищної ради
об’єднаної територіальної громади
З метою органiзації запровадження самоврядного контролю у сферi благоустрою населених пунктiв, відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада
вирішила:
1. Затвердити Положення про інспектора з благоустрою Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади згідно з додатком.
2.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, правопорядку, депутатської діяльності, етики, регламенту та запобігання корупції.
Селищний голова Богдан Клим’юк
Додаток
до рішення сесії
від 17.08.2018 № 299 -7/2018
Положення
про інспектора із благоустрою Делятинської селищної ради
об'єднаної територіальної громади
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Інспектор з благоустрою Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади утворюється шляхом введення у штат чисельності комунального підприємства, який підпорядкований директору КП. Підзвітний виконавчому комітету Делятинської об’єднаної територіальної громади селищної ради та голові Делятинської об’єднаної територіальної громади.
1.2.Повноваження інспектора поширюється на територію Делятинської об’єднаної територіальної громади.
1.3. Посада Інспектора створена з метою здійснення контролю за:
- дотриманням юридичними та фізичними особами вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», нормативно-правових актів, що регулюють відносини в сфері благоустрою, Правил благоустрою території Делятинської об’єднаної територіальної громади;
- станом благоустрою території, в тому числі озелененням, охороною зелених насаджень, створенням місць відпочинку громадян, утриманням в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій.
1.4. У своїй діяльності Інспектор керується Конституцією і законами України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими та нормативно-технічними актами центральних органів виконавчої влади, рішеннями селищної ради, її виконкому, розпорядженнями селищного голови, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
1.5. Інспектор не є юридичною особою.
1.6. Інспектор з благоустрою селища, який представляє без доручення комунальне підприємство у взаємовідносинах з фізичними і юридичними особами. Інспектор призначається на посаду та звільняється з посади директором КП, на конкурсній основі за погодженням з селищним головою.
1.7. Діяльність Інспектора регламентується посадовою інструкцією, яка затверджуються керівником.
1.8. У цьому положенні терміни вживаються в значенні, визначеному Законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні», Правилами благоустрою Делятинської об’єднаної територіальної громади.
2.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ІНСПЕКТОРА
2.1. Контроль за станом благоустрою Делятинської об’єднаної територіальної громади.
2.2. Контроль за дотриманням правил благоустрою території, Делятинської об’єднаної територіальної громади, забезпечення чистоти та порядку.
2.3. Сприяння розвитку та поліпшенню стану благоустрою.
2.4. Притягнення винних до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою.
2.5. Профілактика запобігання правопорушень в сфері благоустрою.
3.ФУНКЦІЇ ІНСПЕКТОРА
3. Інспектор з благоустрою відповідно до покладених на нього завдань повинен:
3.1. Систематично проводити самостійні і спільні рейди та перевірки з санітарно-епідеміологічною службою та іншими службами для здійснення контролю за:
- станом благоустрою територій, закріплених та прилеглих до установ, підприємств, організацій, торгівельних точок тощо;
-накопичення побутових відходів біля нежитлових і житлових будинків, будинків приватного сектору та їх своєчасного вивозу;
- дотримання природоохоронного законодавства суб’єктами підприємницької діяльності, фізичними особами у частині поводження з побутовими відходами ;
- своєчасним прийняттям заходів до господарюючих суб’єктів, фізичним та юридичним особам, утворюючих стихійні звалища;
- розклеювання об’яв, афіш на стінах будівель, опорах та в інших не призначених для цього місцях;
- станом газонів та зелених насаджень, скверів і парків;
-самовільним встановленням рекламних конструкцій, інформаційно-рекламних плакатів, торгівельних лотків, кіосків, павільйонів, предметів ритуальної атрибутики;
- зміною меж акваторії та прибережні смуги водних об'єктів при виконанні будівельних та ремонтних робіт;
-розпалення багать у не відведених для цього місцях;
- здійснення миття транспортних засобів, прання білизни, купання тварин в санітарній зоні річок та водойм;
- захаращенням пожежних проїздів на територіях, прилеглих до житлових будинків;
- розкидуванням сміття, недопалків, паперу, тари, ганчір'я тощо на вулицях, площах, парках, інших громадських місцях, а також спаленням сміття у контейнерах і урнах;
- забрудненням проїжджої частини вулиць при перевезенні вантажів, виїзді автотранспорту з будівельних майданчиків.
3.2 Складає протоколи про порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів для притягнення винних до відповідальності.
3.3. Готує пропозиції щодо подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам та елементам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території Делятинської об’єднаної територіальної громади.
3.4. Контролює забезпечення чистоти і порядку в громаді, очищення території та об'єктів від побутових відходів.
3.5.Бере участь в обговоренні проектів благоустрою об'єктів та елементів благоустрою громади, іншої технічної документації з питань благоустрою і вносить відповідні пропозиції на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, не залежно від форм власності.
3.6. Вносить пропозиції про розвиток та поліпшення стану об’єктів та елементів благоустрою, удосконалення Правил благоустрою території.
3.7.Безпосередньо розглядає звернення та скарги підприємств, установ, організацій і громадян, що відносяться до його компетенції.
3.8.Здійснює профілактику порушень законодавства в сфері благоустрою населених пунктів.
3.9.Щоквартально до 20 числа наступного місяця інформує виконком Делятинської об’єднаної територіальної громади про результати рейдів та перевірок. Раз на рік звітує перед сесією про роботу. Дану інформацію розміщує на офіційному веб-сайті.
3.10.Готує матеріали та пропозиції на засідання виконкому селищної ради, її постійних комісій за своєю компетенцією, а також ініціює їх проведення.
3.11.Веде облік підприємств, організацій, юридичних і фізичних осіб, що систематично порушують правила благоустрою, для передачі відомостей про їх у відповідні служби.
3.12. Інспектор в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з підприємствами, установами та організаціями.
3.13. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
4.ПРАВА ІНСПЕКТОРА
4.1.Складати приписи і протоколи про адміністративні правопорушення в межах компетенції та порядку, передбаченому діючим законодавством, по відношенню до осіб, які порушують правила благоустрою, для притягнення винних до відповідальності.
4.2.У випадках, передбачених діючим законодавством про адміністративні правопорушення, передавати матеріали про адміністративні правопорушення на розгляд адміністративної комісії Виконавчого комітету селищної ради.
4.3.Проводити рейди та перевірки територій та об'єктів населеного пункту щодо стану їх благоустрою і додержання підприємствами, установами, організаціями, громадянами законодавства у сфері благоустрою.
4.4. Надавати допомогу підприємствам, установам, організаціям та громадянам, в межах своїх повноважень, у поліпшенні стану території та об'єктів благоустрою селища.
4.5.Здійснювати в межах своєї компетенції контроль за дотриманням законодавства в сфері благоустрою населених пунктів. Складати приписи щодо приведення об'єктів та елементів благоустрою до належного стану.
4.6.Подавати у встановленому порядку пропозиції з розвитку та поліпшення стану благоустрою територій та об'єктів, удосконалення Правил благоустрою на території Делятинської об’єднаної територіальної громади.
4.7.Надавати інформацію органам державного контролю відповідно до законодавства.
4.8.Подавати пропозиції щодо подання до суду позовів про відшкодування шкоди, завданої об’єктам благоустрою, виявлені порушення законодавства у сфері благоустрою, правил благоустрою, рішень селищної ради, виконкому, розпоряджень селищного голови та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері, в межах повноважень та прав, визначених цим положенням.
4.9.Залучати спеціалістів органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з керівниками) до розгляду питань, що належать до їх компетенції.
4.10. Одержувати від центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб інформацію, документи і матеріали для виконання покладених на інспекцію завдань, не пізніше як у п’ятиденний термін з дня надання запиту.
4.11.Скликати у встановленому порядку наради за своєю компетенцією.
4.12.Набувати інших прав відповідно до законодавства.
5.ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК
5.1.Інспектор має право брати участь у спільних рейдах та перевірках з санітарно-епідеміологічною службою й іншими службами. Графік зазначених спільних рейдів і перевірок затверджується виконкомом Делятинської об’єднаної територіальної громади або селищним головою.
5.2.Інспектор має право самостійно проводити планові та позапланові перевірки дотримання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами-підприємцями, законодавства у сфері благоустрою.
5.3.Планові перевірки проводяться відповідно до щомісячного графіку, що затверджується директором КП, за погодженням з селищним головою.
5.4.Позапланові перевірки проводяться у разі надходження заяв, скарг, службових, доповідних записок або у разі явного загальновідомого порушення законодавства у сфері благоустрою.
5.5.При проведенні перевірок інспектор повинен мати при собі службове посвідчення та направлення на перевірку, що затверджується директором КП «Комунгосп».
5.6. Якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, інспектор зобов’язаний скласти та видати офіційний документ – припис, який є обов’язковим для виконання в термін до десяти календарних діб особами, які його отримали.
У приписі зазначається: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою.
Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.
У разі відмови особи отримати припис в графі «Припис одержав» робиться про це запис.
Якщо виявлені порушення стосуються робіт з озеленення, косіння газонів, прибирання території, відсутності урн і т.п., порушник повинен усунути виявлені порушення в триденний термін після надання припису. В разі не усунення порушень, дані види робіт (за згодою селищного голови) можуть виконуватися КП, яке надає порушнику рахунок за виконані роботи. Витрати, понесені КП, внаслідок виконання згаданих вище робіт, підлягають сплаті порушником в повному обсязі добровільно в п’ятиденний термін з дати отримання порушником рахунку і акту виконаних робіт чи стягуються в судовому порядку.
5.7.Інспектор під час перевірки об’єкту благоустрою, виявивши порушення вимог Правил благоустрою, зобов’язаний на винну особу скласти протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. При вчиненні однією посадовою чи фізичною особою двох або більше адміністративних правопорушень, протокол про вчинення адміністративного правопорушення складається за кожне правопорушення окремо.
Протокол про адміністративне правопорушення складається відповідно до вимог чинного законодавства.
У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу порушника, місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення порушника, інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка вчинила правопорушення, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складанні протоколу порушникові роз’яснюються його права і обов’язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.
У випадку відсутності правопорушника на місці порушення, що унеможливлює складання протоколу з зазначенням відомостей про особу правопорушника, інспектор складає акт, в якому зазначають місце, час, зміст правопорушення та власника об’єкту, де відбулось правопорушення (або установу, підприємство, організацію, за якою закріплена територія) і передають до адміністративної комісії.
В такому випадку, протокол про адміністративне правопорушення складається на правопорушника при його явці на засідання адміністративної комісії.
5.8.Після складення протоколу, він у п’ятиденний строк надсилається на розгляд до адміністративної комісії виконавчого комітету Делятинської об’єднаної територіальної громади.
5.9.Відшкодування майнової шкоди, заподіяної об’єкту благоустрою під час вчинення адміністративного правопорушення, здійснюється у Порядку встановленому Правилами благоустрою. В разі не усунення порушень особою, винною у порушенні правил благоустрою, у разі якщо це не усунення може привести до погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації, або спричинити інші негативні наслідки, роботи по усуненню наслідків цих правопорушень можуть виконуватися КП (за погодженням з головою), яке надає порушнику рахунок за виконані роботи. Витрати, понесені КП внаслідок виконання згаданих вище робіт, підлягають сплаті порушником в повному обсязі добровільно в п’ятиденний термін з дати отримання порушником рахунку і акту виконаних робіт чи стягуються в судовому порядку.
5.10. Виконання робіт комунальним підприємством Делятинської об’єднаної територіальної громади у випадках, зазначених в п.п. 5.6., 5.9. цього положення проводиться за цінами, встановленими для даного виду робіт на день виконання робіт. Виконання робіт включає в себе відшкодування витрат, понесених КП (паливно-мастильні матеріали та інше) та вартість робіт.
5.11.Форма посвідчення інспектора з благоустрою, форми приписів, актів перевірки і протоколів про порушення законодавства у сфері благоустрою затверджуються рішенням виконавчого комітету Делятинськоі об’єднаної територіальної громади.
Директор КП «Комунгосп» Ярослав Нищей