A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Делятинська громада
Івано-Франківська область, Надвірнянський район

Аналіз регуляторного впливу






Аналіз регуляторного впливу



 

    Про затвердження проекту рішення «Про встановлення мінімальної вартості  місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади на 2018 рік.



 

Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.1993р. №1160 та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №308 від 11.03.04р.

       Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Делятинської селищної ради ОТГ «Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади на 2018 рік.



 

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання



 

Відповідно п. п. 170.1.2 пункту 170.1 статті 170  Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу на нерухоме майно фізичних осіб», з метою  оптимізації  надходжень до місцевого бюджету від сплати податку  на доходи фізичних осіб від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), Делятинській селищній раді ОТГ необхідно забезпечити прийняття рішення щодо встановлення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб.

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів тому, що відповідно до підпункту 170.1.2 пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу України мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, встановлюється органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована.



 

2. Цілі  регулювання



 

На виконання ст.170.1.2. Податкового Кодексу України нормативне врегулювання організаційних відносин, пов’язаних з оподаткуванням доходу фізичних осіб об’єднаної  територіальної громади  від надання в оренду об’єктів нерухомості; збільшення надходжень до місцевого бюджету громади від оренди нерухомого майна та забезпечення відповідності майнових відносини між орендодавцем та орендарями законодавчим нормам.



 



 

  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей



 

Альтернативний спосіб вирішення проблеми відсутній. Правове регулювання ґрунтується на загальнообов'язковості рішення селищної ради ОТГ для виконання на всій території ОТГ, що передбачено Податковим кодексом України та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні"



 

  1. Механізм розв’язання проблеми



 

Розробка та запровадження нормативно-правового акту, орієнтованого на реалізацію Податкового Кодексу України. Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття проекту рішення Делятинської селищної ради ОТГ «Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади на 2018 рік» у порядку, визначеному Регламентом Делятинської селищної ради ОТГ, з дотриманням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та інших законодавчих актів.

Розробка проекту рішення Делятинської селищної ради ОТГ «Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади на 2018 рік здійснюється за принципами:



 

а) прозорості;

б) ефективності;

в) передбачуваності;

г) економічної обгрунтованості;

д) доцільності;

е) адекватності і збалансованості;

є) врахування громадської думки.



 

Розмір мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна пропонується визначати відповідно до Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1253, та розраховується виходячи з:

- середньої  вартості 1 квадратного метра новозбудованого об'єкта, подібного до орендованого, залежно від вартості будівництва, у гривнях;

- коефіцієнту окупності об'єкта у разі надання його в оренду, що відповідає проектному терміну експлуатації такого об'єкта;

- місцезнаходження об'єкта нерухомого майна

- виду функціонального використання об'єкта нерухомого майна  (безпосередньо за Методикою, якщо врахований).

     Згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09.08.2017р. №195 "Про прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2018 рік" та становить 10960 грн.



 



 

5.Обґрунтування можливості досягнення цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта



 

Прийняття зазначеного регуляторного акта повністю забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 2 цього Аналізу.

Впровадження рішення Делятинської селищної ради ОТГ «Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади на 2018 рік після його прийняття має здійснюватися:

- Делятинською селищною радою ОТГ – в частині встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 (одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна на території Делятинської селищної ради та оприлюднення рішення у спосіб, найбільш доступний для жителів міста (на офіційному веб-сайті та на дошці оголошень;

        - Надвірнянською ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області, яка згідно з підпунктом 168.4.6 пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу України  має здійснювати контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку на  доходи фізичних осіб.

  1. Очікуванні результати прийняття запропонованого регуляторного акта



 

Прийняття цього проекту приведе до  поступового зростання  доходів селищного бюджету та дозволить забезпечити його додатковими фінансовими ресурсами;

За результатами прийняття зазначеного рішення  ради ОТГ мають бути досягнуто цілі, передбачені у пункті 2;



 

Таблиця вигод та витрат:



 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органу  місцевого самоврядування



 

- збільшення надходжень від оформлення права оренди;                                                            – врахування реальної ситуації, що склалася на ринку нерухомості та чинних нормативних документів.

   відсутні

Інтереси органів державної податкової служби



 

- застосовуватимуть у роботі акти законодавства Делятинської селищної   ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

   відсутні



 

Інтереси суб`єктів підприємницької діяльності



 

- нормативно-правове врегулювання цього       питання



 

- витрати, пов’язані зі сплатою податку з доходів фізичних осіб



 

Населення



 

- задоволення потреб мешканців  селища   за рахунок збільшення надходжень до селищного бюджету

відсутні



 



 



 

7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта



 

Зазначений проект рішення є загальнообов’язковим до застосування на території міста та має необмежений термін дії. Рішення діятиме до зміни в чинному законодавстві.



 

8. Показники результативності регуляторного акта



 

Прогнозними показниками результативності дії цього рішення селищної ради ОТГ є:

1) кількість фізичних осіб , які сплачують податок:

2) надходження від сплати податку на доходи фізичних осіб.

3) час, що витрачатимуть фізичні особи на виконання вимог цього рішення, залишиться незмінним;

4) відповідно до частини 5 статті 12 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09.2003 року № 1160-ІV рівень поінформованості  фізичних осіб з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що прочитають зазначене рішення на офіційній web-сторінці селищної ради ОТГ.



 

9.Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта



 

        Відстеження результативності дії акта буде здійснюватись шляхом аналізу інформації, наданої  Надвірнянською ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області щодо кількості фізичних осіб, які надають в оренду нерухоме майно та щодо надходжень до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб від оподаткування зазначеного виду доходів.



 

Базове відстеження результативності зазначеного регуляторного акта буде проведено до набрання чинності регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності даного регуляторного акту.



 



 



 



 



 

 Селищний голова                                                  Богдан Клим’юк



 



 



 



 

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь